Ψηφιακό πελατολόγιο
Τι είναι το Ψηφιακό Πελατολόγιο;
Το Ψηφιακό Πελατολόγιο είναι μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή που εισάγεται από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας στις συναλλαγές και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Ποιες επιχειρήσεις αφορά;
Σε πρώτη φάση, η υποχρέωση τήρησης Ψηφιακού Πελατολογίου αφορά επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των οχημάτων, όπως:
- Συνεργεία επισκευής και συντήρησης οχημάτων
- Φανοποιεία
- Τοποθέτηση συναγερμών, ηχοσυστημάτων και άλλων οργάνων σε οχήματα
- Χώροι στάθμευσης
- Πλυντήρια αυτοκινήτων
- Επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων
Η ΑΑΔΕ θα καθορίσει συγκεκριμένους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που εμπίπτουν στη νέα αυτή υποχρέωση και θα εντάξει στη συνέχεια και άλλους κλάδους.
Πώς λειτουργεί;
Οι επιχειρήσεις θα καταγράφουν τις συναλλαγές τους σε πραγματικό χρόνο, πριν από την παροχή υπηρεσιών, μέσω της πλατφόρμας myDATA. Με κάθε επιτυχή καταχώριση, εκδίδεται ένας Μοναδικός Αριθμός Εγγραφής Ψηφιακού Πελατολογίου. Στη συνέχεια, η παρουσία του πελάτη συνδέεται με το φορολογικό παραστατικό κατά την έξοδό του (τιμολόγιο ή απόδειξη).
Στόχοι του μέτρου
Η εφαρμογή του Ψηφιακού Πελατολογίου αποσκοπεί στη διασφάλιση διαφάνειας στις συναλλαγές, στη διευκόλυνση των φορολογικών ελέγχων, στη μείωση της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις και στην εξαγωγή σημαντικών δεικτών για την αγορά.